måndag 7 november 2011

Ingen rubrik

Ja, idag vet jag inte vad jag ska ha för rubrik på mitt inlägg. Så jag skippar rubriken.

Har varit ledig idag och det har varit skönt. Imorse kl 9 hade jag bokat in ett vattengympa pass. Så skönt det var att börja dagen med detta. Inte för att jag gjorde något ansträngande. Min sjukgymnast vill att jag tar det lungt i början. Han vill inte att jag ska anstränga magen för mycket. Även om jag tar det lungt så tar det på kroppen. Det är det varma vattnet som gör att jag blir väldigt avslappnad och trött efter ett pass. Nu får jag vänta tills nästa tisdag innan jag har näst pass. Då ska jag förhoppningsvis få börja anstränga mig lite mera. Jag vill, men jag vet att det är viktigt att lyssna på kroppen så att den inte tar stryk.

Hemma igen så var jag helt slut. Jag åt lite sen blev det en underbar vila. Inte helt fel det. Efter vilan drog jag igång tvättmaskinen. Sen blev det en runda med hunden. När vi kom hem åkte jag till affären. Det behövdes fyllas på lite i kylskåpet. Fattar inte varför det ska bli tomt så fort ;) Väl hemma igen och maten inpackad i kyl och skafferi, så hängde jag upp tvätten. Sen var det tid för att börja på kvällsmaten. Idag blev det pasta och baconsås. Smaskigt men lite för fett för min mage.

Nu sitter vi båda vid våra datorer. Jag försöker även att ha ett öga på TV:n. Tittar på Biggest loser. Känner ju såväl igen mig i deras situation. Tycker att det är starkt gjort av dem att ställa upp i TV för att gå ner i vikt. Men för mig gör detta att jag blir extra peppad. Jag vill inte bli tjock igen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar