tisdag 15 november 2011

Kvällen blev inte som planerat

Ikväll skulle jag ha gjort ett prov på kursen som jag läser, men jag hoppar över det. Känner att mina tankar är på ett helt annat håll just nu.
Det är så att min svärmor ligger på sjukhuset. Hon blev inlagd ikväll. Tyvärr så vet vi väl inte riktigt vad det är som felar henne. Det började redan igår med att hon hade svårt för att gå, sluddrade och kom inte ihåg vad hon pratade om. Idag var sluddrandet borta och hon gick bättre, men det var värre med minnet. Så min svärfar och svägerska såg till att svärmor kom till sjukhuset mot sin vilja, för hon tyckte att hon var hur frisk som helst. Röntgen av hjärnan visade inget så även blodproverna. Vi får hoppas att dom kan finna vad felet är. För det är inget kul att hon har det så här.
Det första hon sa när vi kom in och hälsade på var "vart är dom små?" Vi har inga barn, så hon har blandat ihop oss med min svägerska. Detta är ju ett tecken på att det är något som är fel. Men det är skönt att veta att hon nu är på sjukhuset och blir grundligt undersökt.

I morse var jag i Simrishamn på min älskade vattengympa. Min kropp skrek verkligen efter det varma vattnet. Har de senaste dagarna haft ont vid svanken, höfterna och låren. Tror att det är min reumatism som jäckar mig. Vet att det brukar bli så när kyla slår till.
På fredag ska jag på akupunktur även det behandlig för min reumatism. Brukar få nålarna vid ryggslutet och ut mot höfterna.

Somvanligt så blir jag väldigt trött efter att ha varit på vattengympan. Så det blev lite vila när jag kom hem och hade gett fiskarna mat. Efter vilan och lunch så åkte jag och handlade lite fryspåsar. Vi ska nämligen få en gris på lördag. Då lär det behövas en del påsar, så att vi kan packetera den. Annars så har jag pysslat här hemma. Sånt som man behöver göra då och då.

Nu ska jag ta och ta det lungt innan det blir sängen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar