lördag 19 november 2011

Skallebank och trötter

Vaknade med en hårt bankande skalle. Inget kul det, då jag skulle iväg och jobba extra på en julmarknad. Fick alltså börja morgonen med huvudvärkspiller för annars så skulle huvudet exploderat. Efter frukost och lite fix så kom jag iväg för jobbet. Skulle börja kl 9. Jag jobbade i serveringen med att se till att gästerna fick beställa och att fikat kom på plats. Det började lungt, men snabbt så blev tempot högt. Blev ganska så varm av allt "springande". Det var skönt när avlösningen kom, så att jag kunde handla lite innan jag åkte hem.

Medans jag var iväg på jobb så fixade älsklingen min med grisen som vi beställt. Han såg till att vi fick allt förpackat. Detta säger jag är guld värt. Min älskling är så underbar. Han såg även till att det som skulle bli färs blev malet. Det är nog inte alla killar som skulle fixa av detta.

Jag/vi hann inte mer än hem innan vi åkte iväg igen. Först hämtade vi Freya, sen blev svärfar upphämtad. Färden gick vidare till Ystad för att besöka svärmor på sjukhuset. Hon blev så glad när hon såg Freya. Lilla Freya är mormors ögonsten och mormor är Freyas idol. Jag märkte på svärmor att han piggnade till i lillans sällskap. De två tog sina små promenader med någon av oss andra i sällskap. Det blev även en underbar fika för oss alla. Jag tyckte att svärmor verkade lite piggare idag än förra gången jag träffade henne. Det kanske beror på att nu kom vi på eftermiddagen istället för på kvällen som sist, samt att Freya var med. Vi kommer att åka in till henne imorgon igen. Då ska vi ha med oss en tidning med lite korsord i, för det sa hon att hon ville ha. Tycker att det är bra att svärmor löser korsord, det hjälper henne med minnet.
På vägen hem var det en glad med trött Freya som somnade gott, men hon vaknade så fort vi stannade bilen hemma hos henne. Min/vår goa lilla tös.

Vi passade på att handla lite innan vi åkte hem. Det blev även ett stopp vid gatuköket, då ingen av oss orkade stå vid spisen. Men ibland så får man unna sig "skräp" mat. Mätt och belåten så sjönk jag ner i soffan.

Nej, nu ska jag gå och se vad älsklingen min gör. Jag hör hur han slammrar där nere. Hör jag inte fel, så håller han på att byta vatten i ett av akvarierna.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar