måndag 21 november 2011

Inte min dag

Idag har det inte varit min dag. Jag har haft så otroligt ont i min rygg och fått inflammation i min högra axel. Till på köpet så blev jag väldigt illamående efter frukosten imorse. Det satt i ett bra tag innan det släppte, men efter någon timme blev det bra igen. Jag hoppas att min kropp känns bättre imorgon, för det är inget kul att jobba när man inte mår bra.

Annars så har dagen på jobbet flutit på bra. Vi har fått julpyntat. Skönt att ha fått det gjort. Det har hängt över mig i ett par dagar, innan jag fick tummen ur röven. Vad skulle jag ha gjort uten mina arbetskamrater?? De gör så att jag känner mig piggare, fast jag mår skit. Detta är guld värt för mig.

Nu sitter vi i soffan och slappar. Jag framför datorn medans älsklingen pratar i telefon. Han pratar med sin lillasyster. De uppdaterar läget om deras mamma. Älsklingen min har idag fått besked på att det INTE är någon stroke som hon fått. Hon ska troligtvis få träffa en neuvrolog imorgon, för att bedömma hur dom ska gå vidare med behandlingen. Vi tycker att vi ser förbättringar för varje gång som vi är inne på sjukhuset och besöker henne. Nu vill vi att närminnet och talet kommer tillbaks. Vi får ta en dag i taget, mer kan vi inte göra.

Nej, nu ska jag fortsätta med slappandet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar