onsdag 23 november 2011

Något på gång

Det känns som att det är något på gång att bryta ut. Jag har extremt ont i hela kroppen, huvudet är tung, jag fryser och är extremt trött. Det är inte så här jag vill ha det nu när jag är ledig i 2 dagar. Jag får hoppas på att det känns bättre imorgon. Det kvittar hur jag än mår imorgon för jag SKA åka till Simrishamn för min älskade vattengympa. Jag behöver inte ta ut mig, bara mina leder får en chans att slappna av i det underbart varma vattnet.

Innan jag åker till Simrishamn så ska jag ringa till min reuatolog då jag behöver få en kortisonspruta i min högra axel. Har fått en inflammation i axlen. Detta är en av avigsidorna med min ledgångsreumatism. Jag har iofs hellre ont i en axlen än ont i höfterna, för det brukar jag få ibland. Visst så är det inte bra att få kortisonsprutor, de gör ju att skelettet blir skörare. Men nu är det nog ett år sen jag fick en kortisonspruta senast, så jag tycker inte att det är så farligt.

Annars så har jag inte så mycket inplanerat för morgondagen. Om jag orkar/känner för det så tar jag nog fram adventsljusstakarna. Vill ju få gjort detta innan helgen då jag ska jobba hela helgen. Tror nog att jag ska tvätta också under ledigheten. Det blir nog också att renbädda sängarna.

Jo, jag har kommit med i en test på BUZZADOR. Jag ska prova 3 smaker av Åhusglass laktosfria glass. Kommer att få hem skickat informatin och smakcheckar denna eller nästa vecka. Lovar att informera er alla om hur dom smakar, samt att dela ut smakcheckar till er.

Idag ficka jag chans att gå 2 timmar tidigare från jobbet, bara för att jag skulle kunna följa med och besöka svärmor. När vi kom upp till avdelnigen fick vi reda på att hon var flyttad till en annan avdelning. Detta skulle dom ha ringt och meddelat oss om, men det har dom INTE. Ingen av oss närmast anhöriga har fått något samtal från sjukhuset. Visst så blev vi irriterade, men det var inget som vi visade. Allt verkade bra med svärmor. Jag tycker att hon börjar bli mycket mer allert och att hon kommer ihåg mer vad som händer. Imorgon ska hon på en EEG undersökning. Det är en undersökning som mäter hjänans aktivitet. Vi får hoppas på att dom hittar vad som felar svärmor, för det är inget kul att se henne såhär.

Nej, nu ska jag se på TV en stund. Detta gör jag medans min älskling städar pannan och fyller på pelletsförrådet. Det är ett jobb som jag inte klarar av, så jag låter honom sköta det. Det skulle inte vara så kul om jag gjorde så att vi inte får någon värme mer ;) Sen så orkar jag inte att lyfta pelletssäckarna så högt som det behövs för att hälla ner pelletsen i behållaren. Visst så skulle jag hjälpt honom om jag kunnat. Men sen så finns det saker här hemma som jag inte låter honom göra, som att tvätta och att dammtorka. Skulle älsklingen min tvätta är det stor risk att tvätten blir missfärgad, då han är färgblind. Skulle han dammtorka så ställs inte sakerna tillbaks på den platsen som dom stod på från början, detta irriterar mig till max. Därför gör jag det själva.

Nej, nu var det TV:n som gäller för mig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar