tisdag 8 november 2011

Tisdag

Vad dagarna, veckorna, månaderna rusar iväg. Det känns som att jag inte hinner med riktigt. Tycker att det var förra veckan som jag gjorde min bukplastik, men det är 8 veckor sen. Fattar inte vart tiden tar vägen. Igår blev älskade lille Hugo 4 månader. Om inte annat så förstår jag inte riktigt vart dessa månaderna tagit vägen. Det känns som att det var igår som vi träffade honom för första gången. Detta måste vara ett bevis på att jag börjar bli gammal ;)

Dagen på jobbet har försvunnit i ett nafs. Så blir det när man har underbart sällskap av underbara arbetskamrater. Vi har städat och röjt undan. Man vet ju aldrig när miljö och häsla står och knackar på dörren. Vill ju inte att chefen ska råka ut för något bara för att vi anställda inte gör det vi ska. Förutom städning så har vi plockat upp varor och ställt ut dom på sina platser. Detta tillhör normalt inte min arbetsuppg, men han som sköter om det är sjuk. Efter som vi jobbar på en liten arbetsplats får man vara berädd på att hjälpa till där det behövs.

När jag kom hem stod maten på bordet. Ikväll serverades det korv och potatismos. Inte världens mest näringsrika mat, men gott var det. Förutom att laga mat hade min underbara älskling hunnit med att byta vatten i vårt mellanstora akvarium. Han hade även hunnit med att vara en sväng till djuraffären för att handla lite saker till akvariet. Han har även diskat. Jag säger bara att jag har världens mest underbara sambo.

Nu sitter vi båda vid våra datorer, samtidigt som vi försöker se lite på TV.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar