fredag 25 november 2011

Där satt den

Har ikväll varit på mitt andra jobb. Jobbar som vollontär åt YIF (handboll) och idag hade vi hemma match. Jag ser till så att den delen av publiken som känner sig vilsen hittar till sin sittplats. Idag hade vi rena lekstugan på H43 från Lund. Vi hade iofs revanch att utkräva från dem, då de vann förra matchen. Idag  blev resultatet 41-25 till våran fördel. Grabbarna spelade hur bra som helst. Det är så här jag vill att alla matcherna ska vara.

I förmiddags var jag iväg till tandhygenisten. Allt gick bra, hade väldigt lite tandsten. Det tog nog bara 1-2 min för att få bort den. De hålen som jag hade på G förra året har inte blivit värre. Men tyvärr så fick jag en ny tid och då till tandläkaren. Har en lagning som håller på att lossna, så den ska fixas till. Skönt är att jag inte känner av det problemet.

I eftermiddags var jag iväg till frissan. Idag skulle det klippas och fägras. Jag har gått från blond till mörkhårig. Detta har jag gjort för att jag ska kunna använda min hårförlängning. Vill ju inte att den ska ligga i lådan till ingen nytta. Det har den varit för dyr till att göra.

Annars så har det inte gjorts så mycket annat. Har fått upp adventsljusen i fönsrerna. Skönt att ha det gjort. Det blev jättefint i fönterna nu. Nu börjar lite av julkänslan att infinna sig.

Medans jag var iväg på handbollen så var min älskling och besökte sin mamma. Han tyckte att hon verkade piggare och mer med idag, än vad hon varit de senaste dagarna. Vi får verkligen hoppas på att detta är ett steg i rätt riktning. Läkarna står helt oförstående till vad det är som svärmor drabbats av. Alla prover och undersökninga som gjorts på henne är normala. Det känns jobbigt att inte få något svar på vad som felar henne. Nu ska vi ta helgen som den är, för att sen ta nya tag på måndag. Då ska läkarna diskutera hur dom ska gå vidare.

Nej, nu ska jag slappa lite framför TV:n innan det blir sängen. Ska jobba hela helgen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar