lördag 5 november 2011

Ledig helg

Vad skönt det är att ha en ledig helg. Men så ledig är den inte, då jag har tenta att göra. Skulle ha gjort två tentor, men jag har fattat ett beslut på att hoppa av ena kursen. Det gör jag pga att jag tycker att det blir förmycket med studier, jobb och familjen. Jag tycker att det är viktigare att prioritera min familj. Så idag hoppade jag över dagens tenta, men imorgon kommer jag att göra den andra tentan som är inbokad.

Istället för att tenta så har jag och älsklingen varit och smyckat graven till våran hund och katt. Det blev så fint så. Efter det åkte vi inom Ingelsta Kalkon för att inhandla lite av deras supergoda produkten. Sen hem för att äta lunch innan vi åkte till Ystad för att handla torrfoder åt våran hund och våra katter. Vi stannade även till vid affären för att handla lite fika, då vi skulle stanna till hos älsklingens föräldrar på vägen hem. Vi ville passa på att gosa med ungarna som var hos mormor och morfar. Efter gos och fika åkte vi hem för att ta en runda med hunden. Inne igen började jag att förbereda kvällsmaten samtidigt som älsklingen diskade. Idag serverade köket kalkonschnitzel, råstekta rotsaker och kall sås. Detta var hur smaskigt som helst.

Nu sitter vi i TV-rummet och slappar. Känner att jag behöver det, då jag sovit väldigt illa inatt. Kunde inte somna när jag gått och lagt mig igårkväll. Efter att ha vridit och vänt på mig i en timme gick jag upp. Jag gick ner på nerdervåningen och började röja undan bland allt tidningspapper. Fick även sanerat matbordet i finrummet. Detta bor var belamrat av min kurslitteratur. Nu kan jag/vi se bordet igen ;)

Nej, nu ska jag sätta mig bekvämt i soffan och bara slappa.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar