tisdag 24 juli 2012

Värme

Jaaaa, äntligen har värmen kommit. Tur att vi har några semesterdagar kvar, innan verkligheten kommer fatt oss.

Idag har vi varit en sväng till Malmö. Kanske inte världens smartaste drag en dag som denna. Men vi hade lite ärenden som skulle göras. Så vi tyckte att det var lika bra att få det gjort.

På hemvägen stannade vi till hos pappa. Det var ett tag sen vi sågs senast. Vi hjälpte honom med att lägga ut en markduk på farmor och farfars grav.

Efter lite mat i magen började älsklingen med att klippa häcken. Vi har en del att klippa. Medans han klippte så åkte jag till affären. Vårar kylskåp började att gapa tomt.

När jag stuvat in allt i kyl, frys och skafferi, så gick jag ut för att hjälpa älsklingen.

Nu sitter vi och slappar. Jag känner hur tröttheten börjar knacka på. Det blir kanske en tidig kväll för mig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar