måndag 9 juli 2012

LEDIG

Efter en stressig helg på jobbet så kommer min lediga tisdag lägligt. Dagen ska spenderas med min älskling (som har semester). Vi har inga planer för dagen. Det får bli vad det blir. Det ska i allafall vara skönt att få ta det lugnt och bara få vara. Vi kanske tar en tur med våran "nya" bil, som införskaffades idag. För oss så är bilen ny fast det är en -06:a. Jag har varit ute på en liten preovtur nu ikväll.


Så här ser våran nya bil ut, fast inte i denna färgen.

Dagen på jobbet har gått snabbt. Har inte haft lika mycket att göra idag som igår, men har för den delen inte suttit och latat mig. Jag har förberett för dom som jobbar i gatuköket imorgon. Själva så tycker jag att det är underbart att komma till jobbet och se att frysen är fylld med korvar och bröd. Det är också skönt att se att det är påfyllt med sallad och allt annat som behövs till hamburgarna. Nu har jag gjort det jag kan för att underlätta för morgondagen, mer kan jag inte göra.



Nu hör jag hur min älskling håller på att göra filtret till vårt ena akvarium rent och jag sitter och slappar. Jag vet att skulle han behöva hjälp så kallar han på mig.

Nej, nu ska jag fortsätta att slappa och se på TV. Jag kanske tar tag i min stickning också.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar