söndag 19 augusti 2012

Värmeslag

Både igår och idag har det kännts som att jag fått värmeslag på jobbet. Dessa två dagarna har varit otroligt varma. Tror att idag har det varit sommarens varmaste dag. Inte blir det svalare av att man står mycket vid stekbordet och fixar mat till kunderna. Den kalla avkylande duschen när jag kom hem var dagens bästa. Kännde hur jag blev "människa" igen.

Igår när jag kom hem från jobbet så var älskade Freya här, Jonsas också. Min älskling var barn- och hundvakt. Dom skulle sova över hos oss. Det var så underbart att få avsluta dagen med att mysa med Freya. Det var lika underbart att få vakna av att Freya var hur glad och pigg som helst. Mindre skönt var att detta var kl 7 i morse. Min älskling tog handom Freya medans jag fick sova lite till. När jag gick upp vid 9 tiden så såg jag att Freya redan hoppat ner i poolen. Hon var hur glad och lycklig som helst. Det var med en tagg i hjärtat som jag var tvungen att åka till jobbet. Jag skulle så gäna vilja stanna hemma med Freya, Jonas och min älskling.

Nej, nu ska jag fortsätta att se på filmen på TV 4.

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Tack så mycket för dina fina kommentarer har haft en ganska så lång paus men nu är jag tillbaka igen =). Hoppas du haft en skön sommar och ha en trevlig dag! Massa kramar
    Visst är det varm håller på att dö bara man sticker ut nästan. Hoppas allt är bra så hörs vi snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack för dina fina ord jag vet ju att hjärnan ska komma ikapp någon dag men det är väldans vad tid det tar hihi. Trevlig sommar du måste haft vad underbart att träffa dom igen!! Du får ha det så himla bra nu i värmen! <3<3 massa kramar

      Radera