onsdag 1 augusti 2012

Första dagen

Första dagen utan godis har gått bra. Då har jag verkligen blivit utsatt för fresteler, då jag jobbat på badet. Jag har inte haft det minsta suget på att norpa till mig något. Nu hoppas jag på att det fortsätter lika bra som det gjort idag. Jag vet att det kommer att komma motgångar, men dessa ska jag försöka vara stark i och motstå. Alla så kommer man ner i svackor, det är bara till att inse det. Men dessa är till för att ta sig igenom och komma stärkt ur.

Dagen på jobbet har gått i racerfart. Jag har knappt haft tid att gå på toa. Det har varit full rulle, med massor av kunder att expiera =) Det är detta som jag gillar. Tiden den bara rusar iväg och man hinner inte med att titta på klockan. Visst så kan det vara jobbigt att springa från den ena kassan till den andra och att göra mat. Jag har lärt mig att det är inte lönt att stressa, för det är då som det blir fel. Kunderna får acceptera att jag inte kan vara överallt på en gång.

Nu sitter jag i soffan och har precis druckit upp en mugg med kaffe. Behövde något för att hålla mig vaken en stund till. Kvällen kommer att vara lugn. Jag tror att jag kommer att sticka lite medans jag tittar på TV.

Nu ska jag ner till köket för att hämta lite vatten.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar