måndag 27 augusti 2012

Med livet som insats

 


Vad jag menar med den rubriken får ni reda på senare, om ni fortsätter att läsa inlägget.

 
Vilken underbar eftermiddag/kväll vi hade igår. Vi lånade älskade Freya, för att ta med henne på en barnkonsert. Denna ägde rum på Sövde amfiteater. Artisterna i fråga heter Drill och Drull, två underbara troll.
                                
Lilla Freya var helt såld under föreställningen. Trots att hon bara är 2,5 år så diggade hon verkligen med. Hon precis som de andra barnen hände framför scenen. Jag fick också stå där ;) Detta är verkligen något som vi kommer att göra om igen, då det verkligen var uppskattat. Både jag och min älskling tyckte att det var kul att se föreställningen. Många av låtarna som dom körde kände jag igen sen jag var liten, så det var bara till att sjunga med och digga fett.

Nu till inläggets rubrik.

Våra diskusar har lagt ägg (det vita på det ena bladet).
 
De andra fiskarna i akvariet gör sig inget besvär att komma för nära, för då gör dom det med livet som insats. Diskusarna vaktar sina ägg och blir väldigt aggressiva om dom andra kommer för nära. Jag har aldrig varit med om något liknande. Är verkligen inmponerad över dem. Nu hoppas vi på att äggen har blivit befruktade, så att det blir lite bebisar. Det tar två till tre dagar, från det att dom blir lagda, tills dom kläcks. Så vi väntar med spänd förväntan.
 
 
Annars så har helgen som vanligt gått rent för fort. Jag skulle vilja ha mer lediga timmar med mina älskade. I lördags var vi i norra Skåne och besökte en kär vän. Tyvärr så är han sjuk och kan inte komma och hälsa på oss. Det är alltid lika trevligt att få umgås med honom. Tyvärr så blir det inte så ofta som vi kanske skulle vilja.
 
Förutom konserten igår, så fick jag tvättat upp lite. Skönt att ha det gjort. Det blev väl inte så mycket annat gjort, då vi kände att vi behövde slappa lite och inte göra en massa måsten. Jag slappade med att se på TV och min älskling slappade i sängen. Något som jag verkligen unnade honom. Han har haft två stressiga veckor på jobbet, så jag tror att han behövde massor av vila.

 
Nej, nu har jag inget mera att skriva om. Ni får ha det så bra tills jag återkommer.

Kram

1 kommentar:

  1. Låter ju jätte trevligt kanske något man kan göra med Ludwig sen när han blir äldre. Oh hoppas på bebis då!!
    SV: Tack för dina varma ord det vämer så underbara du!!

    SvaraRadera