söndag 16 oktober 2011

Tji fick han

Så då var två av tre arbetsdagar avklarade. Dom har gått hur bra som helst. Det har varit en jämn ström av kunder hela tiden. Det är så man vill ha det, istället för att jobba häcken av sig då och då. Visst ibland blir det stressigt värre och ibland händer det inget, men så är det när man jobbar i servicebranschen.

Medans jag har varit på jobb idag har min underbara älskling fixat här hemma. Har har satt upp en ny lampa i köket. Förra lampan gick sönder förra helgen. Han har även dammsugat och bytt vatten i båda akvariumen. Han har även haft besök av sina föräldrar, det var därför som dammsugaren åkte fram ;) Skönt att jag slipper dammsuga när jag är ledig på tisdag.

Idag har trisslotter varit hårdvaluta på jobbet. Ärligt talat så vet jag inte hur många som vi sålt och hur många som jag aktiverat. Men innan jag skulle sluta för dagen kom det in en kund som skulle lösa in en lottvinst. Han hade vunnit 75 kr som han ville ha i nya lotter. Vi hade fyra lotter kvar som var aktiverade, han tog tre av dem. Jag kunde inte låta den fjärde och sista lotten hänga kvar. Sagt och gjort så köpte jag den lotten och skrapade den direkt. Jag skrapade fram 50 kr och dubblade vinsten. Så jag blev med andra ord 75 kr rikare ;)
Tji fick kunden som lämnade kvar en lott =)

Nej, nu känner jag hur trött jag är. Tror att det blir sängen nu för mig. Har ju en jobbedag imorgon också.

Kram

1 kommentar: