tisdag 4 oktober 2011

Noll motivation

Idag har min motivation varit noll. Det beror mest på att jag inte mår så bra. Har ont i halsen, lite feber och huvudvärt. Hoppas att det blir bättre tills imorgon, för jag  måste plugga. Känner att jag blir så mycket back när jag hoppar över en dag med plugg.

Men innan jag kan plugga imorgon så ska jag till vetrinären med Tova. Detta blir tredje gången på två veckor. Nu har vi fått svar på det senaste blodprovet. Stackaren har något förhöjda glucosvärden. Så imorgon ska vi ändra på hennes medicinering. Förhoppningsvis ska detta göra att vi slipper ge henne insulinsprutor.

I förmiddags var jag barnvakt en timme åt lille Hugo. Han var hur snäll som helst. Låg mest i vagnen och jollrade. Min älskade lille prins. Jag älskar verkligen att vara barnvakt åt Hugo och Freya. Det får mig att känna mig som en "hel" kvinna. För er som inte vet om det så har min älskling och jag försökt att få barn i 18 år. Det har resulterar i två missfall och två misslyckade IVF (provrör). Nu vet vi att vi inte kan bli föräldrar på naturlig väg, då mina äggledare är igenväxta. Utåt så visar jag att jag har accepterat barnlösheten, men inom mig så har jag inte accepterat. Freya och Hugo fyller ett tomrum inom mig.

Nej, nu ska jag försöka kurera det envisa dunkande i skallen.

Kram

1 kommentar:

  1. Hej Mari
    Tycker det är väldigt bra att du skrev om din ofrivilliga barnlöshet. Läste imorse i Svenska Dagbladet om Pia som jag inte kommer ihåg vad hon heter i efternamn. En skådespelerska som nu leder programmet som går på måndagar, BARN till varje pris!

    Kram ha en bra dag
    Daisy

    SvaraRadera