måndag 24 oktober 2011

Kaos

Fy bubblan vad det har varit kaos i min mage idag. Mina tarmar och jag har inte varit bästa vänner. Det är inget kul när detta händer när man är på jobbet. Så var det för mig idag. Kan säga att det har varit ganska så många toabesök. Nu vet jag att det det inte är någon maginfluensa, eller matförgiftning jag fått. Jag har en magsjukdom som då och då slår ut mina tarma och idag var det tid för det. Nu känns magen bättre och jag hoppas att det så förblir. Ja ja, jag har kunnat sköta mitt jobb och det är det som är det viktigaste. Tur är kanske att det varit lite att göra på jobbet idag.

Helgen har varit toppen. I lördags så var vi barnvakter åt Freya och Hugo. Det var hur underbart som helst att få rå om dem. Våran familj kändes komplett när dom var här. Denna gången blev det inte så mycket lek och bus. Vi var ute och promenerade en del, då vi behövde handla lite. Lille Hugo låg och såv mest hela tiden, medans Freya satt och njöt. När barnen åkt hem passade vi på att vila en stund, för vi skulle träffa dom igen på kvälle. Då skulle vi på födelsekalas hos deras morfar, min svärfar.

Igår på förmiddagen så pluggade jag med delar av gruppen från Uppsala. Vi tog en paus över eftermiddagen, då jag skulle iväg på handboll. Hemma igen var det åter att sätta sig vid dator för att fortsätta med plugget.

Som jag skrev tidigare så har det varit lite att göra på jobbet. Det brukar så vara om måndagarna. Inte gör det saken bättre att det är dagen innan löningen. Folk har inte råd att gå ut och äta så här i slutet av månaden. Jag tror att det blir bättre om någon dag.

Nej, nu ska jag fortsätta att glo på dumburken. Men först så ska jag gå och ha dricka, känner att jag är törstig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar