onsdag 5 oktober 2011

Irriterad

Sitter och tittar på Arga snickaren och är jävligt irriterad. Jag fattar inte att dessa människor har ett hus. Dom fattar inte hur man gör för att ta handom sitt hus. De har dratt hem den ena pinalen efter den andra och slänger inget. Sen skyller de att de inte kan ta handom huse för att det inte finns pengar. Men dra då inte hem en massa skit och drar till sig fukt och mögel. Det är sånt här som gör mig förbannad. jag är själva husägare och vet hur mycket pengar det kostar att underhålla. Visst jag har också saker som behövs rensas bort. Jag är inte perfekt som husägare, det vill jag inte påstå. Jag vet att JAG och ingen annan kan ta handom min mitt skit för rensning. Det får jag ta tag i senare, för nu gå all min lediga tid åt till mina studier.

I förmiddags var jag och Tova iväg till vetrinären, för tredje gången på två veckor. Denna gången skulle vi ändra på hennes medicinering av astman.Vi ska ta bort kortisonet, för att sätta in en annan medicin som har samma verkan som kortisinet, men som inte påverkar diabetesen. För kan vi tabort kortisonen helt så blir hon troligtvis av med kortisonen. Sen visade det sig att Tova också har urinvägsinfektion. Detta kan också vara en orsak till de förhöjda insulinvärdena. Nu får vi hjärtinnerligt hoppas på att älsklingen min blir frisk och inte behöver insulin.

I eftermiddags var jag och fikade med L. Det var eviiiigheter sen vi träffades senast. Tack vännen för en underbart trevlig fikastund med massor att snack. Vi får göra om det snart igen. Det ska inte behöva gå nästan ett halvår innan vi träffas nästa gång.

Ikväll har jag suttit och chattat med mina studiekamrater i Uppsala. Det är tre underbara tjejer som jag arbetar tillsammans med. Utan dem så skulle jag vara helt lost på kursen. Vi kompletterar varandra.

Nu ska jag slappa lite innan jag tar tag i studierna igen. Känner att jag behöver komma ikapp med min datortenta.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar