lördag 29 oktober 2011

Stressigt värre

Den sista timmen på jobbet idag blev stressigt värre. Det kom in en kund och beställde 9 portioner med fläskfilé. Det är inget som vi har förberett. Helst vill vi ha in beställningarna några timmar innan, men idag fick vi knappt en timme på oss. Snacka om att vi for runt som två yra hönor i butiken för att samla in de råvarorna som vi behövde. Jag tog på mig att skala och klyfta potatis. Kändes som det tog en hel evighet innan de var klara. Medans de låg i fritösen så fixade jag till salladen och bea-såsen. Min chef stekte filéerna, fixade till tomaterna. Vi blev klara i tid, trots våran yra stil ;)

Annars så har dagen på jobbet varit ganska så lungn. Tur det med tanke på hur min sista timme var. Skämt och sido. Det har hunnits med att torka av ytor och massa annat som ska göras. Under ett tag var jag så trött att jag skulle kunna somna stående. Men vad inte lite kaffe kan fixa är inget att hänga i granen. Efter en kopp kaffe var jag på banan igen.

Som ni förstår så har jag inte gjort något här hemma idag och så kommer det att vara resten av helgen. Men vad gör det. Sysslorna springer inte ifrån mig, dom finns där när jag har min lediga dag på tisdag.

Nej, nu ska jag fortsätta njuta av kvällen med mina älsklingar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar