måndag 3 oktober 2011

På G

Nu är jag äntligen på G med träningen igen. Det är 5 månader sen jag tränade senast, pga sjukdom och operationer.
Idag är det tre veckor sen bukplastiken och det innebär att jag få börja träna så smått igen. Så idag har det blivit en härlig promenad i raskt tempo. Det var så att hunden började sacka efter ;) Jag vågar inte träna magen ännu, så det får blir raska promenader en tid framöver. Men det är ju inte fyskam det heller. Det viktigaste är att jag rör på mig.

Igår var vi på Hugos barndop. Han skötte sig exemplariskt. Inte ett ljud hördes från honom under hela gudstjänsten. Hans storasyster kunde inte sitta still och hon ville ha med mig på sina promenader. Vilken unge på 1,5 år kan sitta still i en timme??!! Ja, vad gör man inte för henne. Hon skötte sig också exemplariskt.
Efter mässan åkte vi hem till min svägerska och svåger för att umgås allesammans. Det bjöds på smarrig smörgåstårta och cheescake. Lille Hugo blev överöst med fina presenter. Till och med syrran fick en present, fast det inte var hennes dag. Jag hade en mycket trevlig dag med massor av mys med ungarna.

Förutom min promenad idag så har jag tvättat. Nu finns det ingen smutsig tvätt kvar i tvättstugan. Allt hänger på tork. Det har även blivit en del plugg. Jag har fått lämnat in mitt vecko prov i kalkyleringen. Skönt att ha det avklarta. Det gör att jag imorgon kan koncentrera mig på redovisningen och datortentamen.

I eftermiddags fick jag ett tråkigt besked. En av mina bästa vännes kusin har blivit misshandlad till döds. Jag känner inte den avlidna så väl. Vi har träffats då och då på fester. Hon efterlämnade en 1 årig dotter.
Karro du och din familj finns i våra tankar i denna otroligt svåra stund. Det är så orättvist att din kusin inte finns här mera, att hon inte får se sin underbara dotter få växa upp.

Mina ögon kan tindra
Mina läppar kan le
men sorgen i mitt hjärta kan ingen se
"Okänd"

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar