torsdag 27 oktober 2011

Full fart

Idag har jag varit ledig och det har varit full fart för mig. Började med att hunden och ena katten skulle till vetrinären. Roy skulle vaccineras och Tova skulle lämna blodprover. Allt gick bra för båda. Fast Roy var gnällig. Tydligen är det väldigt vanligt att schäfrar tror att dom är små och ynkliga när dom får sprutor. Han gnällde en del, men det gick fort över. Värre var det då för Tova. Henne behövde dom sticka två gånger för att få ett rör med blod. Så hon blev stucken i båda benen.

Hemma igen så fick jag höra att mina svärföräldrar var barnvakt. Så jag ringde till barnens mamma för att höra om det var ok om jag lånade Freya för att ta med henne på marknad och det var det. Det var till att montera in bilbarnstolen och "slänga" in vagnen i bilen, för att åka och hämta lillan. På vägen dit ringde jag mina svärföräldrar så att dom visste att jag skulle hämta Freya, men det visste dom redan. Min svägerska hade ring dem och berättat.

Ännu en gång hemma igen för att gå till marknade med Freya. Vi var där inte så länge, då det inte var det bästa vädret. Men det blev ett varv runt marknaden. Jag köpte en BH och ett par trosor. Även det obligatoriska marknadsgodiset inhandlades. Freya och jag blev även hungriga, så vi slog på stort och köpte vars en korv i bröd. Dricka hade jag köpt tidigare. När vi gick hem ringde jag min svägerska, så att hon visste att vi var på väg. Lilla Freya skulle bli hämtad hemma hos mig. Vi kom hem innan "mamma" kom, men vi stannade kvar ute. Tyckte att det var onödigt att gå in för bara några minuter.

När Freya åkt hem satte jag mig i bilen för att åka till Bo Ohlsson. Behövde hem kattsand. Ja, ni som känner mig rätt vet att jag handlade med än kattsand. Det blev lite underkläder till älsklingen och mig, strumpor, inneskor, servetter, en låda till ungarnas leksaker samt lite annat smått och gott inhandlades. På vägen hem får jag in om affären för att införskaffa lite middag. Idag blev det schnizel, pommes, sås och grönsaker.

Efter middagen åkte vi och köpte två malar till vårt stora akvarium. Det började bli ganska så mycket alger i det karet. Nu efter bara några timmar så ser vi hur malarna gjort sitt jobb.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Inte för att jag ska till jobbet imorgon, men jag behöver plugg. Så då är det väl bäst att jag är pigg och utvidad för det.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar