lördag 17 mars 2012

Telefonstolpar

Ja, just nu så extraknäcker mina ben som telefonstolpar. Det beror på att jag chockade dem med en lätt jogg igår. Jag är helt ny på joggfronten, så min runda blev inte så lång. Knappt 2 km på ca 18 min. Absolut inget att skryta över, men jag är stolt över mig själva att jag drog mig ut. Jag rekommenderar inte att göra detta när man har ont i ryggen och det har jag just nu. Men idag är det som sagt benen som det känns i och ryggen den känns faktist bättre. Tror att jag ska ge mig ut på en ny jogg på tisdag, för då är jag ledig från jobbet. Visst så skulle jag kunna träna efter jobbet, men ärligt talat så känner jag inte för det. Är ganska så slut då, efter en hel dag med massor av steg. Så jag får ganska så mycket med vardagsmotion på jobbet.

Igår eftermiddag var jag i Malmö för att lämna in min mobil på lagning. Dom jag pratar med hör inte vad jag säger om jag inte har den på högtalarfunktion eller använder hörlurarna. Så här vill jag inte har det. Fick ju min mobil i november, så jag tycker att det ska fungerar. Men tydligen så är detta ett ganska så vanligt fel på Iphone 4S. Nu kan jag få vänta upp till 3 veckor innan jag får tillbaks min älskling igen =( Tur att jag har en gammal mobil som jag kan använda under tiden. Visst så fick jag en låne mobil, men det är ingen som jag gillar. Så därför valde jag att leta upp en gammal trotjänare.

Denna helgen så jobbar jag. Visst så kan jag tycka att det är trist att inte få tid tillsammand med min älskade sambo, men jag har ju varit ledig torsdag och fredag. Ja, min älskling har iofs jobbat dessa dagarna. Men ibland så kan jag tycka att det är skönt att vara ensam hemma och göra saker och ting i min egen takt.

Nu sitter vi båda vid våra datorer så här är det inget lördagsmys tillsammans.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på Gladiatorerna.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar