torsdag 29 mars 2012

Blodprover

Har idag varit och vattengympat och fått akupunktur. Mellan dessa behandlingarna passade jag på att lämna blodprover. Till min förvåning så fick jag svar på dem jättasnabbt. Tror nog att det beror på att ett av proverna var oroväckande lågt. Det är mitt blodvärde (järnet) som är väldigt lågt. Det ska normalt ligga på omkring 130 men mitt ligger på ca 100. Så nu har jag nog fått förklaringen på min huvudvärk, yrsel och trötthet.

Bild lånad från www.1177.se


Blodbristen beror antagligen på järnbrist eller brist på vitamin B12. Nu är det så att jag dagligen äter järntabletter och vitamin B12. Detta kommer att utredas mera. Väntar på att sjuksköterskan på teumatologen ska prata med min läkare för att gå vidare med fler blodprover. Alla så vill vi ju veta VARFÖR jag nu fått blodbristen. Jag hoppas att dom hör av sig imorgon, så att jag vet hur vi kommer att gå vidare och vad för behandlig jag kan komma att få.

Nu vet jag att det är ganska så vanligt att få blodbrist när man gjort en GBP. Vet flera som råkat ut för detta. Ska nu prata med dom för att få lite mer information och tips på hur jag ska gå vidare. Men visst så är det tirst att man ska få brist på något som man tar som tillskott dagligen. Ja, ja det är väl bara till att gilla läget och göra det bästa av det.

Har ikväll varit och busat med älskade Freya och Hugo. Det var hur mysigt som helst att få busa med dom. Nu var det någon vecka sen jag träffade dom senast, så det var kul. Det blev även en mysig fika med min svägerska.

Nej, nu ska jag fortsätta att titta på TV och mysa med mina älsklingar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar