söndag 25 mars 2012

Söndag kväll

Oj oj vad denna lediga helgen har gått snabbt. Tänk att det redan är söndag kväll och att jag ska jobba igen imorgon. Men jag har haft en underbart trevlig helg.

Igår var vi och klippte oss, för att sen åka till Malmö och hämta min mobil. Äntligen var den tillbaks efter lagningen. När vi var i Malmö blev det lite shopping för oss båda. Älsklingen min införskaffade två skjortor och en slips. Själva så köpte jag en spetstopp och en vit blus. Två basplagg för mig som jag kommer att kunna använda mycket i sommar.

Hemma igen blev det lite vila för att orka med kvällen. Då skulle vi på 50 års fest. Det var en helt underbart trevlig fest, med god mat och dryck. Det var länge sen jag dansade så mycket som det blev igår. Det sjöngs även med, så jag var ganska så sleten i rösten när vi for hemåt vid 3 tiden (egentligen 2). Innan dansen var det underhållning iform av stand up. Eftersom det var älsklingens chef som fyllde år, så kan jag säga att alla anställda på jobbet fick gliringar av ståupparen. Det var hur kul som helst att lyssna på honom. Magmusklerna fick sig en regäl omgång.

Idag slappades det hela förmiddagen. Det behövdes så vi kom hem kl 03,30 och jag vaknade runt kl 09,00. Så det blev inte så många timmars sömn för mig. I eftermiddag har jag varit och veckohandlat. När varorna var instuvade på sina platser tog jag mitt kaffe med mig ut och slog mig ner i solstolen. Roy följde också med ut, men han valde att inta skuggan. Efter en stund fick jag för mig att jag skulle klippa klorna på Roy. Inte världens lättaste uppgift, då kloklippning är det värsta han vet. Efter lite motstånd så insåg han att jag inte vill honom något illa. På det stora hela så gick kloklippningen bra.

Efter ytterligare slapp i solstolen tog Roy och jag en långpromenad. När vi kom hem började jag att förbereda för middagen. Idag blev det grillad ytterlilé. Medans älsklingen skötte grillen tog jag en runda med cyklen. Det var eviiiigheter sen jag cyklade senast. Innan jag kunde ge mig av fick hjulen lite välbehövlig pumpning, då de var ganska så platta efter vinterdvalan.

Nu sitter jag i soffan och tittar på nyteterna. Ska se färdigt på filmen som kommer efter dom, sen blir det sängen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar