måndag 12 mars 2012

Irriterad

Dagen började allt annat än bra. Blev väckt av telefonen strax innan halv nio i morse. Det var en engelsk röst som började prata om windows och att jag skulle ladda ner ett program. Jag fattade direkt att det var något lurt med detta samtal (inte första gången som dom ringde) så jag slängde på luren. Jag vet att om jag nu skulle laddat ner det som dom ville, så skulle dom få tillgång till alla mina uppgifter och koder på datorn. Tyvärr så vet jag inte vart ifrån dom ringer, så jag kan inte polisanmäla detta. Har även hört att det inte är länt att göra en anmälan, då polisen inte gör något åt den. Har en väninnan som polisanmält för samma sak och där gjorde ploisen inget eftersom det inte fanns något telefonnummer.

Har även varit ganska så irriterad under dagen också, då det finns en person som är snabb på kommentera. Nu var det så att jag råkade göra ett fel som jag står för och detta fick jag höra för till leda. Nu är det så att personen i fråga hela tiden säger att denne/denna inte bryr sig om hur jag sköter köket på jobbet. Men det gör denne/denna. För jag råkade lägga ketchup på en hamburgare. Då fick jag höra att ketchup ska man aldrig ha på en hamburgare. Ketchup ska ABSOLUT INTE få förekomma på en hamburgare, för då är den inte ätbar. Snacka om att jag blev irriterad. Personen ifråga lägger sig alltså i hur jag sköter köket trots att denne/denna säger att det inte är så. Det är många gånger som jag blivit så ledsen på denne/denna besserwisser. För det känns som att allt som jag gör är fel.

Annars så har dagen på jobbet gått fort. Jag har haft sådan överskottsenergi. All panel i restaurangen har blivit tvättad. Alla fönsterna är putsade på utsidan. Sen har jag förståss gjort all den dagliga städningen. Så trots allt så är jag nöjd med min dag.

Nu sitter jag i soffan och slappar, har ett öga på TV:n och ett på datorn. Väntar på att älsklingen ska bli klar med vattenbytet i ena akvariet. Behöver hjälp med att smörja in min torra rygg. Det kliar och åter kliar på den, så att jag håller på att bli knäpp. Ja, ja detta kan jag leva med en stund till. Bara det är åtgärdat innan jag kryper ner under täcket.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar