onsdag 28 mars 2012

Fattig

Då var månadens tråkigaste uppdrag utfört och det har medför att jag/vi blivit fattiga. Men det är skönt att vet att alla räkningarna nu är betalda för denna månaden. För mig är det viktigaste att räkningarna blir betalda och att det finns mat till djuren och oss själva. Att jag inte kan göra några utsvävningar gör mig absolut inget. Det kan vara bra att ha bensin/diesel på bilarna också så att vi kan ta oss till och från jobbet.

Idag har det inte varit lika stressigt på jobbet. Men det betyder inte att jag inte haft något att göra. I ett gatukök så finns det alltid något att hitta på. Det är alltid något som behövs städas av. Jag vill ha rent och snyggt omkring mig, då är det roligare att jobba. Sen vet jag att kunderna uppskattar att det är rent och fräscht.

Efter jobbet for jag till Ystad för att vara på mitt andra jobb. Idag drog slutspelet i handbollen igång, men det kunde ha gått bättre för oss. Tyvärr så belv det en förlust, så nu är vi piskade att vinna nästa match som är på söndag. Den matchen spelas i Lund. Jag får hoppas att grabbana skakar av sig denna förlusten fort och laddar upp till nästa match med att käka taggtråd. Tyvärr så kan jag inte följa med till Lund och se matche för jag jobbar denna helgen.

Pappa ringde till mig på jobbet ikväll. Han ville bara berätta att han ligger på sjukhuset sen natten till i måndags. Tyvärr så vet dom inte vad som felar honom, men det verkar till att vara illa. För sedan igår så ligger pappa på infektionen  och är isolerad. Jag hoppas att han snart blir frisk igen. Jag får även hoppas att älsklingen och jag inte blivit smittade då vi var inom till pappa i lördag. Ingen av oss mår dåligt så vi grubblar inte på det.

Nej, nu blir det lite slapp innan jag dra mig mot sängen. Ska till Simrishamn imorgon för provtagning, vattengympa, akupunktur och en sväng på löparbandet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar