lördag 10 mars 2012

Lång dag

Idag har det varit en lång dag för mig, men det gör mig inget. Att den blivit lång beror på att jag steg upp kl 07,30 imorse, för att vara redo att ta emot Hugo när han skulle komma. Så det var med glädje som jag skippade min sovmorgon.

När Hugo kommit så satte vi honom i vagenen för att ta morgonpromenaden med hunden. Hemma igen så hämtade jag min handväska för att gå ner till byn. Hugo och jag skulle till apoteket för att hämta ut medicin till mig. När vi kom hem gick vi in för att ta en fika och för att planera resten av dagen. Jag hann till och med in om i duschen.

Dagens plan blev att åka till djuraffären och där efter till min mamma i Skurup. Där blev vi bjudna på kaffe och hembakt rulltårta. När vi var i Skurup så bestämde vi oss för att köra till Malmö. Vi var ju trots allt renad halvvägs. Men innan vi åkte från Skurup gjorde vi ett snabbstopp och vänner för att hälsa på deras hund. Det blev ett snabbt men väldigt trevligt besök.

Att vi bestämde oss för att åka till Malmö berodde på att jag hag problem med min mobil. Tyvärr så fick jag det inte åtgärdat, för jag måste först göra en säkerhetskopia på allt som jag sparat i mobilen. Detta kunde försäljaren som jag pratade med tidigare i veckan sagt, för då hade han besparat mig en Malmö tripp till. Nu måste vi åka till Malmö imorgon igen, för att lämna in min mobil på lagning.

På vägen hem stannade vi till i Ystad för att köpa några säckar med pellets. Det blev även ett besök på Willys för att fylla på kylen. När vi kom hem hade vi en hungrig grabb, så det var bara till att se till att han fick mat. Uppackningen av maten fick snällt vänta medans älsklingen var ute med hunden.

Hugo har åkt hem för några timmar sen och det har blivit så tomt och tyst här hemma. Ingen som skrattar åt en när man fjantar sig. Vi har haft en underbar dag, trots strulet med min mobil. Hugo har varit en solstrålen hela dagen.

Nej, nu är jag ganska så trötter så jag tror att jag ska gå och lägga mig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar