söndag 12 februari 2012

Slapp och slöer

Idag är jag, min älskling och våra fyrbenta vänner slappa och slöa. För tillfället så är det bara jag som är vaken. Dom andra ligger i sovrummet och snussar gott. Älsklingen i sin säng. Tova har intagit min säng, Mitzi ligger på klösen och Roy har intagit golvet. Var för en liten stund sen inne om i sovrummet och det såg hur mysigt ut som helst att se sina sovande älsklingar.

Eftersom jag inte kunde somna så parkerade jag mig framför TV:n. Har nu sett skidåkning, damernas stafett. Snart ska jag beställa hem en ny badräkt. Då den jag har börjar bli en aning genomskinlig. Så blir det (fast jag är noga med att skölja ur och tvätta den) när den används flitigt. Jag har hittat en från ELLOS som jag gillar, så den kommer jag att klicka hem. Kanse så klickas det hem något annat också. Har hittat lite kläder som jag är sugen på.

Igår städades lite. Det behövdes, då jag/vi legat på latsidan på den fronten. Efter städningen kom mina svärföräldrar på fika. När dom åkt hem blev det en timmes vila, innan det var tid att fixa sig iordning inför kvällen. Var bortbjudna till våra underbara vänner, som vi inte träffat på ganska så längen. Fick en underbar kväll hos dem, med god mat och dryck och massor av skitsnack. Alltid lika trevligt att umgås med dem. Nu får vi hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi träffas igen.

Nej, om jag skulle ta tvättkorgen och gå ner till tvättstugan. Skulle verkligen behöva tvätta så att jag har rena tröjor till jobbet. Sen tror jag också att det blir till att ta fram snöslungan senare idag. Snön den vräker ner för tillfället. Det är så mysigt att sitta under värmefilten och titta ut på snöfallet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar