måndag 27 februari 2012

Inte idag heller

Mår inget bättre idag. Undrar hur länge jag ska må som jag gör? Hostan eller rättare sagt slemmet har nu satt sig fast i mina stackars lungor. Det drar och sliter i lungorna så fort som jag behöver hosta. Andningen är också ansträngd, det rosslar och piper om mig. Vill det sig illa nu så vet jag att min förkylning kommer att övergå till en lunginflammation och det är inte första gången som jag får det. Har tappat räkningen på hur många lunginflammationer jag haft de sista åren. Jag har alltid sån otur att mina förkylningar blir lunginflammationer. Det är mitt nedsatta imunförsvar pga ledgångsreumatis som är boven i dramat. Ja, ja jag får gör det bästa av situationen.

Annars så har det inte hänt så mycket sen jag skrev här senast. Den ena dagen är den andra lik.

Semester och ledighet är slut för denna gången och jag är tillbaks på jobbet igen. Det har varit tungt att jobba. Jag går på halvfart, så jag hoppas att jag blir frisk snart. Det är inget kul när en arbetsuppgift tar mer än dubbelt så lång tid än normalt. Men för tillfället så känns det bra att jag kan utföra mitt jobb. Skulle vara trist att behöva sjukanmäla sig efter en veckas semester/ledighet.


Nej, nu ska jag slappa tillsammans med älsklingen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar