måndag 5 december 2011

Tillbaks

Äntligen är jag på banan igen. Förra veckan var verkligen tuff för mig. Det började i tisdags med att jag vaknade med världen huvudvärk. Trodde att eftermiddagens vattengympa och akupunktur skulle råda bot på det. Men ack vad jag bedrog mig.

I onsdags fick jag bekänna mig besegrad av huvudvärken som nu blivit migrän. Jag fick snällt ringa och sjukanmäla mig. Sa att jag kommer imorgon igen. Sov mer eller mindre hela dagen men inte blev det något bättre snarare tvärt om.

Det första jag gjorde i torsdags morse var att ringa till vådcentralen, då jag trodde att mitt huvud skulle explodera. Sen var det med stort vemod som jag ringde till jobbet och sa att jag stannar hemma resten av veckan. Gick sen och la mig igen. Hade nog precis somnat när vårdcentralen ringd mig. Dom gav mig en akuttid samma eftermiddag, då dom tyckte att det var oroväckande med min huvudvärk. Kan säga att nu hade jag så ont i huvudet att jag önskade att jag låg 3 m under jorden. Jag grät också av smärtan.
Det gjordes en massa nevrologiskaundersökningar, för att utesluta någon allvarlig hjärnskada. Det uteslöt även hjärnhinneinflammation. Min huvudvärk berodde på en väldigt kraftig migrän. Jag fick med mig hem en medicineringplan för resten av veckan. Medicinerna hade jag redan hemma, men jag trodde att jag redan tagit den rekommenderade dosen. Lyckligtvis så tyckte läkaren att jag skulle utöka "min gamla" medicinering.
Det var verkligen skönt att åka hem med en plan för att försöka bli frisk.

I fredags så låg jag och vilade ganska så mycket. På kvällen kännde jag att det började kännas lite bättre. Vilken lycka för mig.

När jag vaknade i lördag så hade jag inte mycket kvar av huvudvärken. Hoppet för att kunna följa med på julbord med älsklingens jobb kom.
På förmiddagen åkte vi och shoppade lite kläder till min älskling. Jag hade redan veckan innan köpt mina.
Medans min älskling var och beökte sin mamma på sjukhuset så började jag göra mig redo för kvällen. På något sätt så lyckades jag med att sätta i min hårförlängning och få den bra på första försöket. Det kändes märkligt att vara långhårig. Var evigheter sen jag var det senast. Skriver kanske kom kvällen vid ett senare tillfälle. Kan säga så mycket som att den var hur underbar som helst.

Så här såg jag ut i lördag

Igår vaknade jag UTAN huvudvärk. Det var en magisk känsla. Kan det vara alkoholen som "botat"mig??? ;) Skämt å sido. Det var hur underbart som helst att inte ha huvudvärk.

Idag har jag varit åter på jobbet, hur skönt som helst. Min dag på jobbet har gått galant. Den har varit utan huvudvärk.
På vägen till jobbet ringde min pappa mig. Han var hur förtvivlad som helst. Hans fru var på väg in till sjukhuset. Pappa hade inte fått någon som helst kontakt med henne när han kallat på henne. Jag ringde pappa sent i eftermiddags för att höra hur det vara med hans fru. Det visade sig vara ganska så illa med henne. Hon ligger på sjukhuset i Lund. Hon hade fått en massiv hjärtinfarkt. Hennes aorta hade varit ganska så illa igensatt, men nu har dom fått fart på den igen. Läget är fortfarande väldigt kritiskt för henne. Vi får ta en dag i taget.

Nej, nu ska jag sätta mig och kolla igenom ett prov som ska vara inlämat tills imorgon kväll.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar