torsdag 29 december 2011

Irritation

Js, det har jag kännt idag. Behöver inte nämna på vem, men det är inte min sambo. Denna personen har nu ganska så  många gånger tyckt att saker som jag gör, gör jag fel. Och idag var jag nära att klippa till denna person, då jag nu tycker att det inte är dennes ensak hur jag gör. Jag tycker det är viktigast att jag gör det jag ska och att jag sen gör det på mitt sätt är inget fel. För det finns inget rätt eller fel i denna situationen.
Ja, nu lämnar vi detta.

Det har inte hänt så mycket sen jag skrev här senast. Jag har nu inte druckit läsk på två dagar och det är inget som jag saknar heller. På jobbet har det blivit mineralvatten istället och det är lika gott det med. Jag har även försökt att dra ner på godiskonsumtionen. Det är på denna fronten som jag kommer att få kämpa. Ja, jag erkänner att jag är en gottegris. Godis och chips är som knark för mig. Men det viktigaste är att jag kan dra ner på godiset och känna mig nöjd med det. Jag vet med mig att jag nog inte kommer att kunna bli helt godisfri.

Idag har varit en sådan dag då jag kännt ett sug efter något, men inte vetat vad. Jag dödade detta suget med två bananer och det är jag väldigt nöjd med. Men tyvärr så har det slunkit ner en zootablettask. Det är inte lätt att vistas bland godsaker hela dagen när jag är på jobbet. Här kommer det att bli en kamp för mig, men det ska gå med mycket motivation och envishet. Jag får ladda upp med nyttigheter och ha dessa med till jobbet.

Nej, nu ska jag ta och krypa ner under min goa värmefilt. Känner att jag har en förkylning på G, så det kan vara skönt med lite avslappning.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar