lördag 17 december 2011

Nu räcker det

Nu får det för FAN räcka för mig. Under de 4,5 veckor som min svärmor legat på sjukhuset så har mina matvanor inte varit de bästa. Det har slarvats något så kopiöst med maten och det har resulterat i att jag gått upp 3-4 kg. Jag är ABSOLUT inte nöd med mig själva nu. Inte för att dessa kilona är någon kattastrof, men de gör att jag känner mig TJOCK. Nu är det slut med godis och slarv med maten. Det i "godis" väg som jag får äta nu är nötter och popcorn. Jag vill bli av med dessa kilona så fort som möjligt.

Idag har vi varit ute och köpt de första julklapparna. Ja, jag vet att vi är tidigt ute ;) Det har även påbörjat med inhandlig av mat till julafton. För nu är det bestämt att julafton ska firas hemma hos oss. Det är första gången som vi kommer att göra det. Jag har velat det i många år, men älsklingen min har tyckt att det var helt ok att vi var hemma hos hans föräldrar. Visst, det är ju inte kul att jag fått min vilja genom pga sjukdom, för det var inte så här jag ville att det skulle bli. Men nu ser jag fram emot att ha hit våra familjer.

Från halv fem i eftermiddags blev vi med barn ;) Vi är barnvakter åt ÄLSKADE Freya och HUGO. De ska vara här tills någon gång imorgon. Tror att det kommer att kännsa ovan med att ev behöva gå upp inatt för att fixa välling åt lilleman. Men så är det att ha barn i huset. Vad vi ska hitta på med dem imorgon vet jag inte. Vi får ta det som det kommer. Jag ska NJUTA av att ha älsklingarna här, för det är inte så ofta som vi får rå om dem helt själva.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på TV.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar