tisdag 27 december 2011

HJÄLP!!!!

Nu behöver jag all hjälp jag kan få, för att få rätsida med maten och träningen. Jag har de senaste två månaderna gått upp 3 kg. Kanske inte så mycket för vissa, men för mig är det katastrof. Jag trivs inte med mig själva och dessa extra kilona. Jag vet inte vart de har satt sig, för jag kan inte se det. Det känns inte på kläderna heller.

Jag vägde mig imorse och då visade vågen 70 kg. Till mina 165 cm är det väl en helt ok vikt, men går jag efter BMI så är jag överviktig och det vill jag INTE vara. När jag kommer ner på 69 kg är jag "normal" viktig enligt BMI. Visst så ska man inte stirra sig blind på BMI och KG, men det är så lätt att göra det. Mitt mål är att försöka komma ner på en vikt omkring 66-67 kg. Visst så skulle det vara helt underbart om jag kom ner till 65 kg, men det är inget som är ett måste. Det viktigaste är att jag blir NÖJD med mig själva och det är jag inte nu.

Nu behöver jag hjälp från er läsare med positiva tillrop. Jag behöver någon som ställer krav på mig och kommer med förslag på hur jag ska gå tillväga. Självklart så vet jag att jag måste äta mer konsekvent och nyttigt än vad jag gjort den senaste tiden. Jag vet också att jag måste komma igång med träningen, för detta året har det inte blivit mycket av av den varan. Det har varit många envisa förkylningar, problem med min ledgångsreumatis samt två operationer.

Nu är jag redo att ta tag i mitt liv. Jag vill ju inte att min Gastric Bypass (magsäcksförminskning) ska vara ogjord. Den gjorde jag för att må bra. Att bli smal var inte mitt mål, mitt mål var att min ledgångsreumatism inte skulle bli värre. I takt med min viktminskning så har värken blivit mindre. Sen vill jag inte heller att min bukplastik ska vara ogjord. Visst så är jag inte helt nöjd med den, men jag är så glad att slippa allt löst daller på magen. Nu har jag ett litet häng kvar under troskanten. Detta är inget som man kan åtgärda förrän det gått ett år. Så jag får vara så snäll att vänta till mitten av september nästa år innan jag får besked om det går att få bort det hänget.

Jag har ett löfte till mig själva för nästa år. Det är att komma igång med träningen och att skippa det onyttiga såsom godis och läsk. Visst så ska jag få unna mig något gott, men inte varje dag, som det blivit den senaste tiden. Vill jag äta något i godisväg så får det bli popcorn eller nötter. Lästen ska jag försöka att klara mig helt utan. Har gjort det förr, så det ska nog inte bli några större problem.

Så snälla NI, nu behöver jag allt stöd jag kan få i med och motgång. Jag vill inte göra mig själva besviken. Nu ska jag en gång för alla göra något bra av mitt liv. Ja, då menar jag på tränings och mat fronten.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar