torsdag 24 oktober 2013

Självplågeri

Vaknade med nackspärr på både höger och vänster sida. Inget kul att knappt kunna röra på huvudet. 

Tog mig till Simrishamn för välbehövlig vattengympa och akupunktur. På vattengympan försökte jag göra vad jag kunde för att få nackmusklerna att slappna av. Lyckades inte helt och hållet med det. 

Efter en kaffepaus, så var det tid för akupunktur. När hon satte en nål vid muskelfästet uppe vid huvudet, på höger sida, så trodde jag att jag skulle dö. Fy fan vad ont det gjorde. Jag var väldigt nära att börja gråta av smärtan. Min sjukgymnast såg detta, så hon flyttade lite på nålen. Denna gången gjorde det mindre ont. Kan säga att detta var självplågeri, eftersom det var jag själva som ville ha akupunktur. 

Ikväll har jag varit och fått min rygg magnetröntgad. Min läkare gör allt för att komma på vad det är som gör att jag får myrkryp i mina ben. Alla blodprover ser bra ut. Så röntgen är sista utvägen. Myrkrypet kan bero på att en nerv i ländryggen sitter i kläm. Svaret på röntgen får jag någon gång nästa vecka. 

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar