måndag 21 oktober 2013

Hatar min kropp

Idag har det varit en sådan dag då jag hatat min kropp. Ja, vissa dagar är bara sådana. Tror nog att de flesta känner såhär någon gång. För mig är det såhär mer än för de flesta. Detta beror mycket på min ledgångsreumatism. Just nu har jag som mest problem med mina höfter och min rygg. 

Visst så blir det mycket gnäll, men så blir det när man inte är på topp. Fast jag gnäller, så försöker jag att sköta mitt jobb. Det gör att jag får annat att tänka på än min smärta. Jag är glad för var dag som jag klarar av att jobba. För vissa dagar har jag så ont att jag vill stanna hemma, men det gör jag inte. Så jag försöker verkligen att göra det bästa av situationen. 

Jag vet att det finns dom som har det värre än mig. Men vissa dagar är det så att man tycker att det är mest synd om en själva. Idag har det inte varit en sådan dag för mig. 

Nej, nu får det vara nog med gnäll för idag. Mår så mycket bättre av att få gnälla av mig. Det finns ingen som mår bra av att hålla det inom sig. 

Nu sitter jag i soffan och myser under en härlig filt. Ucko ligger nedanför mina fötter. Hon sover väldigt gott för tillfället. 

Ni får ha en fortsatt underbar kväll. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar