fredag 11 oktober 2013

Gör ett nytt försök!!!

Det var väldigt länge sen jag skrev här senast. Har helt enkelt inte haft motivation till att blogga. Nu tänkte jag ge bloggen ett försök igen 😜

Det har hänt mycket sen jag skrev senast. Det senaste jag skrev om var att mamma brutit lårbenet. Hon mår idag bra. 

I mitten av juni blev jag opererad i min vänstra axel. Hade gått med konstant smärta i den i 9 månader. Operationen gick jättebra och jag är idag helt smärtfri. 
Efter operationen blev jag sjukskriven till den 31 aug. Detta var nog inte helt populärt hos min chef. Men efter ett tag så insåg hon att det bara var att gilla läget. 

I slutet av juli så utökade vi våran familj, med en ny hund. Det är en border collie/goldenretriver 80/20. Ukolele, som hon heter, kallas Ucko, var 14 månader när hon kom till oss. 
Alla i familjen gillade inte vår nya familjemedlem. Katterna visade klart och tydligt att dom INTE ville ha någon ny familjemedlem. Det tog 2 månader innan katterna accepterade läget. Då var dom trötta på Ucko, som dom tyckte var för påträngande. En dag fick lilla Mitzi nock. Hon lappade till Ucko och visade att hon inte är att leka med. Sedan den dagen har Ucko respekt för katterna 😄

När min sjukskrivning var slut, så tyckte chefen att jag skulle ta ut min semester. Så jag började inte jobba förräns den 1 okt. Några dagar innan jag började jobba, så hade vi ett möte på jobbet. Det blev som jag anade, så det var väntat. Jag blev uppsagd. Jag förstår min chef att hon måste tänka på sin ekonomi. Räcker inte pengarna till, så måste hon göra vad hon kan för att få det att gå runt. Jag har jobb denna månaden ut, sen vet jag inte vad som händer. Jag får ta en dag i taget. 

Nej, nu ska jag njuta av mitt kaffe innan det blir kallt. 

Kram 💖

1 kommentar:

  1. Roligt att du är tillbaka och vad härligt att det gick så pass bra med opeationen, men vad tråkigt att du blev uppsagd! Oh stackare <3 massa kramar <3

    SvaraRadera