onsdag 16 oktober 2013

Kärlek

För mig är det viktigt med kärlek och ömhet när man är sjuk. Jag får massor av kärlek av våran hund Ucko. Hon ligger sidan om mig i sängen och tittar på mig med massor av kärlek. Detta är som balsam för min själ. Denna lurviga varelse är ljuset i mörkret. Hon får mig att trots allt elände att må bra. 

Nu när jag är magsjuk och ibland behöver rusa akut till toa, så kommer Ucko bakefter för att se hur det är med mig. Hon sätter sig sidan om mig och puffar till mig, för att kolla hur det är med mig. Min sambo skulle inte göra detta för mig. På sin höjd så frågar han hur det är med mig när jag kommer tillbaka till sängen, efter en nattlig akut utryckning. Men det är han sätt att visa att han bryr sig om mig. Detta har jag lärt mig efter 21 år tillsammans med honom. 

Magen känns något bättre idag. Men jag valde att ta det säkra före det osäkra att stanna hemma från jobbet. Vill ju inte smitta någon i onödan. Men som det känns nu så blir det nog jobbet för mig imorgon. Har fått behålla maten. Ja, det lilla jag ätit. Men det är bättre än inget alls. Tar dagen timme för timme. 
Nej, nu tror jaga att jag ska försöka vila lite. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar