tisdag 11 september 2012

Tre dagar

Eller rättare sagt 3,5 dagar. Japp, det är så många dagar som jag kommer att vara ledig. Imorgon är en extra ledig dag. Denna dag har jag jobbat in under sommaren. Någon minut/timme här och där.

Dagen på jobbet har varit sådär. Tur att jag har Marii som jag jobbar med. Hon gör att pisstråkiga dagar uthärdas utan problem. Nu har det inte varit en pisstråkig dag. Men irritationen har funnits där. Det beror mest på att vissa på jobbet (ej chefen) kan bete sig hur som helt och säga vad som helst, utan att bry sig om att man sårar.

Imorse så höll jag knappt på att komma ur sängen. Jag fick rulla/krypa ur den. Min rygg ville inte som jag ville. Tycke att ryggen blivit sämre sen jag gjorde min GBP. Min läkare tror att det beror på att jag belastar ryggen annorlunda nu. Jag får nog lära mig hur jag ska belasta den rätt.

Idag har det gått 6 veckor sen jag åt godis/chips senast. Har blivit "utsatt" för de men kunnat motstå utan något större problem. Ärligt talat så trodde jag att det skulle vara tuffare än vad det varit. Det kanske är så att är mentalt "mogen" för att klara mig utan godis/chips. Det är 3 månader sen jag drack läsk senast och jag har inte saknat det något. Snarare tvärt om,. Det är så underbart att klara sig utan det slisket. Jag har t.o.m helt tappat suget för att dricka något kolsyrat. Jag har väldigt svårt för bubblorna när jag får in dom i munnen och då kan jag vara utan dom.

Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar