måndag 11 mars 2013

Blä

Ända sen operationen har jag haft stora problem med dumpningar. Så fort jag ätit något så har jag blivit illamående, kallsvettats och rusande puls. Jag behöver ju få i mig näring så att mitt sår kan läka.

Som det är nu så har jag ingen energi alls. Går upp vid 9 tiden och petar i mig lite mat. Är uppe ca 2 timmar innan jag behöver sova 2-3 timmar. Vaknar för att försöka peta i mig lite mat. Slappar framför tvn en stund. Kan hända att jag slumrar till. När min älskling kommer hem hjälps vi åt med kvällsmaten. Jag har inte krafter till att göra den själva. Sen försöker vi att umgås under kvällen.

Detta är hur mina dagar ser ut. Vet att jag skulle behöva ut och röra på mig, men ännu så finns inte orken där. Får se imorgon hur vädret är om jag ska tvinga mig till en promenad runt kvarteret. Jag behöver luften och får kanske lite energi.

Nej, visst det blir ingen promenad imorgon. Ska ju till Malmö på återbesök på Akademikliniken. Ska vara för kl 9.30. Då ska jag ta upp min sjukskrivning. För läkaren som opererade mig sa att jag bara blev sjukskriven 1v. Känner att min kropp inte är redo för jobb på tisdag, samt att jag INTE FÅR jobba så länge som såret inte är läkt. Det är en regel som miljö och hälsa bestämt då jag jobbar med tillagning av mat. Vill ju inte få bakterier i såret, eller att mitt sår skulle orsaka att bakterier från det hamnar i maten. Ja, ja detta får jag diskutera med dom på kliniken imorgon.

Nej, nu ska jag vila lite medans sambon är ute och röjer undan snö.

Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar