måndag 15 april 2013

Inte min dag

Har idag inte haft dagen på min sida. Det har kännts som att allt som jag gjort blivit fel. Ja vissa dagar är sådana dagar. Det är bara till att gilla läget och göra det bästa av dagen, mer kan jag inte göra. Tur att sådana här dagar inte kommer alltför ofta för mig. Det var nog första gången i år som jag hade denna känslan.

Sitter nu i soffan och slappar efter att ha jobbat helg. Det ska bli så skönt med en ledig dag imorgon. Ska ta en härlig sovmorgon för att sen ladda för en tur till vetrinären med mina katter. Dom har de senaste dagarna nyst och fnyst om vartannat. Så jag tror att dom dragit på sig en förkylning. Att jag väljer att boka tid till vetrinären beror på att min/vår gamla katt har astma. Vi vill inte att hon ska bli sjukare än vad hon är. Även om hon ser frisk ut så vet vi inte hur det är med hennes lungor. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Vi vill bara våra katters bästa.

I fradags var jag iväg till barnmorskan för att förnya mitt p-pillerecept. Dom ville att jag skulle väga mig. Det var nog ett år sen jag gjorde det senast, så det var med lite bävan som jag ställde mig på vågen. Till min stora förvåning så hade jag gått ner 1 kg. Inte mycket med jag var väldigt nöjd med det. Det är ett steg i rätt riktning.

Nej, nu ska jag mysa med mina älsklingar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar