tisdag 12 november 2013

Synden straffar sig själva.....

......ja det är väl så man brukar säga. Jag har idag försökt att vara utan smärtstillande och det har straffat sig. Nu är jag jävligt stel och har jävligt ont i mina höfter. 
Hade inte varit utan smärtstillande om jag jobbat, men idag har jag varit ledig. 

Att jag försökt vara utan smärtstillande beror på att min mage börjar protestera. Tror att jag börjar få magkatarr. Detta är väldigt vanligt hos oss som gjort en GBP. Vår lilla magsäck är känslig och vi får lätt magkatarr. Därför försöker jag i den mån det går att klara mig utan smärtlindring. 

Som ni förstår så har jag det lite jobbigt med min ledgångsreumatism just nu, men det är bara till att gilla läget och göra det bästa av situationen. 

En nackdel med min sjukdom är att den inte syns utanpå mig. Detta kan göra att många tycker att jag är gnällig. Ibland så önskar jag att man haft ett brutet ben istället, för då hade folk tagit mer hänsyn. Men ibland är det skönt att det inte syns på mig att jag har en sjukdom. 

Nej, nu ska jag försöka slappna av och låta min medicin verka. 

Kram 

1 kommentar:

  1. Hej Mari, det var inte igår men mest mitt fel ju som varit så frånvarande.
    Har du så ont oxå =(, ska läsa ikapp mig nån dag.
    Önskar dig en fin helg utan ont ♥♥♥

    SvaraRadera